Veelgestelde vragen over bezoek & reserveren

Uw bezoek

Home > Veelgestelde vragen over bezoek & reserveren

Veelgestelde vragen over bezoek & reserveren

Hoe reserveer ik een ticket?

 

Kan ik aan de kassa van het museum ook een ticket kopen?

Ja, reserveren en registreren is niet meer verplicht.
Op de bonnefooi komen en tickets kopen aan de kassa is weer mogelijk.

 

Hoe bestel ik tickets?

1. Kies een datum.

2. Kies een aankomsttijd.

3. Kies een ticketsoort.

4. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode.

5. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw emailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor u de tickets per email ontvangt. Mocht u na enige tijd nog niks hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in de spamfilter terechtgekomen zijn.

5. Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum. Het is ook mogelijk om de barcode van uw e-ticket via uw smartphone te laten scannen.

6. Neem uw eventuele Museumkaart,  of CJP,  altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.

7. Ontvangt u uw ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar: secretariaat@hofwijck.nl.

 

Wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

Lukt het u niet online uw ticket(s) te bestellen, probeer het dan op een later moment nog eens, eventueel vanaf een ander apparaat.
U kunt ook uw tickets kopen bij de kassa in het museum.

 

Kan ik tickets online bestellen voor een groep?

Dat is mogelijk, u kunt ook de tickets direct aan de kassa van het museum kopen.

Het is wel handig om uw bezoek vooraf aan te melden via secretariaat@huygensmuseum.nl

 

Is mijn ticket geldig voor het gehele museum?

Ja, uw ticket geeft op de door u geselecteerde datum en tijd toegang tot het de gehele buitenplaats, dus huis en tuin én  museum Huygens' Swaensteyn (Herenstraat 101, Voorburg).

 

Moet ik ook online reserveren als ik een Museumkaart heb?

Nee, de museumkaart wordt direct aan de kassa van het museum gescant.

Vooraf reserveren is niet meer verplicht of nodig.

 

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

- Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.

- Als u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, word u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden.

- U ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op uw bezoek. 

- Wij hanteren de regels van de privacywet AVG.

 

kan ik mijn tickets na aankoop restitueren of omruilen?

Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild.

 

Hoe verloopt mijn bezoek?

 

Wat zijn de openingstijden van Huygens’ Hofwijck?

Het museum is geopend van woensdag t/m zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Op nationale en kerkelijke feestdagen is Huygens’ Hofwijck gesloten, met uitzondering van Tweede Kerstdag.
 

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

U kunt het museum, huis en tuin, én Huygens' Swaensteyn bezoeken gedurende de openingstijden. 

 

Wat gebeurt er bij de kassa?

Aan de kassa kunt u een ticket tot het museum (Huygens' Hofwijck én Huygens' Swaensteyn) kopen.

Heeft u vooraf een ticket online aangekocht, dan kunt u deze bij de kassa tonen.

 

Moet ik een mondkapje dragen?

Nee, dit is sinds 25 februari 2022 niet meer verplicht.

 

Is het gebruik van een audioguide verplicht?

Nee, u ontvangt bij de kassa een audioguide die u tijdens uw bezoek van informatie over Hofwijck en de heren Huygens voorziet. Het beluisteren van de audioguide in het huis duurt ongeveer een half uur, in de tuin ongeveer twintig minuten. Het is ook mogelijk om de tour te downloaden op uw eigen telefoon via de Izi-travel-app.

 

Mag ik foto's maken op Huygens’ Hofwijck?

Het is toegestaan om foto’s voor privégebruik te maken van huis en tuin.

 

Kan ik Huygens’ Hofwijck met mijn leerlingen of studenten bezoeken?

Dit is mogelijk,  heeft u hier vragen over, mail ons dan op secretariaat@huygensmuseum.nl.